Çocuklarla Felsefe (Philosophy for Children-P4C), Etkinliklerimiz Ortaokulda Devam Ediyor

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı Coşkuyla Kutladık
24 Nisan 2018
5. Sınıflarımız Kişisel Sınırları Öğreniyor
25 Nisan 2018

Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children), Amerikalı filozof Matthew Lipman’ın çalışmaları çerçevesinde ortaya çıkmış bir pedagojidir .

TED Kayseri koleji vakfı ortaokulunda 6.sınıf öğrencilerimizle her hafta farklı bir konu ele alarak bir araya gelen rehber öğretmenimiz Zeliha AKSOY ‘un  Çocuklarla felsefe yapmakta amacı; çocukların soru sormaktan çekinmediği, başkasının fikirlerine saygı gösterdiği, bu sayede oluşturulan güvenli ve barışçıl ortamda birlik olmayı, ilişki kurabilmeyi ve tevazuyu öğrendikleri, yani felsefe yaptıkları bir geleceğe hazırlamak .

Çocuklar İçin Felsefe’nin doğrudan kazanımları üç noktadadır. Öncelikle, çocukların düşünme becerilerinin gelişmesine katkı sunar. Çocukların akıl yürütme, kavram oluşturma, bağıntı kurma, varsayımsal düşünme, soyutlama becerileri gelişir. İkinci olarak, çocukların iletişim becerilerini geliştirir. Başkalarını dinleme ve kendilerini ifade etmelerine yardımcı olur. Aynı zamanda çocukların duygu gelişimlerine etki eder. Çocuklar fikirlerini kişiselleştirmemeyi, cesurca fikirlerini ifade etmeyi öğrenir. Durham Üniversitesi’nin yürüttüğü bir araştırmada P4C’yi sürekli uygulayan sınıflarda çocukların sabır, kendine güven, ve öz saygıları geliştiği gözlemlenmiştir.


Ansolon