“V. LİSELİ ELEŞTİRMENLER SEMPOZYUMU’NA KATILDIK

Ulusal Eğitim Programı 2015-2022
20 Nisan 2015
TED Konya Ereğli Koleji İngilizce Semineri (ELT)
21 Nisan 2015

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi’nin  17-18 Nisan 2015 tarihleri arasında düzenlediği ve Türkiye’deki özel ve devlet okullarından gelen 400 lise öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilen “V. LİSELİ ELEŞTİRMENLER SEMPOZYUMU”na okulumuzdan yirmi öğrenci ile katılım sağlandı.
Sempozyumun amacı, lise öğrencilerinin edebiyat dersleri aracılığıyla edindikleri kültürel birikimi paylaşmalarını sağlamak, edebiyat metinlerine yaklaşımlarını belirlemek, eleştiri yöntemleri konusunda etkileşimlerini gerçekleştirmek olup, “Oluşuma Katıl, Üret, Paylaş, Uygulal!” sloganıyla gençlere yeni ufuklar açmaktadır.
Sempozyumun 17 Nisan 2015 tarihinde lise konferans salonunda gerçekleştirilen açılışında Türk Eğitim Derneği Genel Müdürü Sayın  Sevinç Atabay gençlere şöyle seslendi: “Son yıllarda bilhassa siz genç kuşağın okumadığı ve yazmadığı eleştirisi yapılıyor. Howard Gardner’ın yeni kitabı “App Kuşağı”nda bahsi geçen “Yeni nesil her şeyin bir android olduğunu sanıyor. Hatta hayatın bir android olduğunu düşünüyor. Aksayan bir şey varsa biri çıksın yeni bir android yapsın, hayattaki aksamaları onunla düzeltsin diye düşünüyor” tespitine bakılırsa, sizin burada Genç Eleştirmenler olarak pek çok edebiyat eserini değerlendirecek olmanızdan sizler adınıza büyük mutluluk duyuyorum.”dedi.
Konuşmaların ardından TED Ankara Koleji öğrencileri tarafından geçtiğimiz aylarda kaybettiğimiz edebiyatın büyük dehası Yaşar Kemal’i anma etkinliği düzenlendi. Etkinlikte Yaşar Kemal’in hayatı, eserleri ve edebi kimliğini anlatan öğrenciler, eserlerinden kesitler okudu.
Açılıştan sonra liseli gençler gruplara dağılarak atölye çalışmalarına başladı. Öykü oturumunda İhsan Oktay Anar’ın “Efrasiyab’ın Hikayeleri”, Roman oturumunda Murat Gülsoy’un “Gölgeler ve Hayaller Şehrinde”, Tiyatro oturumunda Haldun Taner’in “Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım” adlı yapıtları kurmaca öğeleri bağlamında eleştirel bir biçimde inceleniyor. Şiir oturumunda Can Yücel’in “Bütün Şiirleri” şiirsel söylem açısından tartışılıyor. Edebiyat-Sinema oturumunda Oscar Wilde’ın “Dorian Gray’in Portresi” yapıtı, yazınsal metin ve 1945 yapımı sinema uyarlaması bağlamında karşılaştırmalı olarak değerlendirildi. Yaratıcı Drama Oturumunda da Jose Saramago’nun “Körlük” ve “Görmek” adlı yapıtları yaratıcı drama yöntemiyle oluşturulacak atölyelerle işlendi.
Öğrencilerimiz açısından oldukça verimli geçen seminer, sertifika töreni ile son buldu.


Ansolon