TED KAYSERİ KOLEJİ ORTAOKULU’NDA ‘BULLY FOR YOU!’ ETWİNNİNG PROJESİ KAPSAMINDA ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİ

TED KAYSERİ KOLEJİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU “BULLY FOR YOU!” PROJESİNDE
25 Şubat 2025

Ted Kayseri Ortaokulu Koleji olarak yürüttüğümüz 'BULLY FOR YOU!' eTwinning projesi kapsamında Şubat ayında birbirinden etkili ve yaratıcı etkinlikler gerçekleştirdik. Öğrencilerimizin aktif katılımıyla hem bireysel becerilerini ortaya koymalarına hem de ekip çalışması yapmalarına fırsat sunan bu etkinlikler büyük ilgi gördü. İlk olarak, okulumuzu proje ortaklarımıza tanıtarak kurumumuzu ve eğitim anlayışımızı paylaşma imkanı bulduk. Ardından, öğrencilerimiz kendi avatarlarını oluşturarak dijital kimliklerini tasarladılar. Bu süreçte hem hayal güçlerini kullandılar hem de teknolojiye olan hakimiyetlerini pekiştirdiler. Şubat ayı etkinlikleri kapsamında, projemizin görünürlüğünü artırmak amacıyla okul içinde bir pano hazırladık. Panomuz, öğrencilerimizin çalışmalarıyla renklendi ve projenin ana mesajını yansıttı. Bunun yanı sıra, proje için özgün afişler hazırlayarak farkındalık oluşturduk. Ayrıca, öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz kendilerini tanıtan yaratıcı çalışmalar ortaya koyarak proje ortaklarımızla daha yakın bağlar kurdu. Hem öğretmen hem de öğrenci tanıtımları sayesinde ekip üyeleri birbirlerini daha iyi tanıma fırsatı buldu.

 

FEBRUARY ACTİVİTİES WİTHİN THE SCOPE OF THE 'BULLY FOR YOU!' ETWİNNİNG PROJECT AT TED KAYSERİ COLLEGE

As Ted Kayseri College, we carried out a series of impactful and creative activities in February as part of the 'BULLY FOR YOU!' eTwinning project. These activities, which allowed our students to showcase their individual skills and engage in teamwork, attracted great interest. Firstly, we introduced our school to our project partners, sharing our institution and educational philosophy. Then, our students created their own avatars, designing their digital identities. Throughout this process, they not only used their imagination but also reinforced their technological skills. As part of the February activities, we prepared a display board within the school to increase the visibility of our project. Our board was enriched with our students' work and reflected the main message of the project. Additionally, we designed unique posters to raise awareness about the project. Moreover, our students and teachers presented creative works to introduce themselves, strengthening the bonds with our project partners. Thanks to both teacher and student introductions, team members had the opportunity to get to know each other better. Lastly, we organized a special event on February 6th for Safer Internet Day. We provided our students with informative content about safe internet usage, raising their awareness of being responsible digital citizens. With all these activities carried out in February, we contributed not only to our students' personal development but also took significant steps within the 'BULLY FOR YOU!' project. We look forward to continuing to support the project with exciting activities in March.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ansolon