4.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ REHBERLİK SERVİSİ İLE SOSYAL, DUYGUSAL VE ZİHİNSEL GÜÇLENMEYE DOĞRU

LGS’ye Son 1 Ay Kala PDR’den Önemli Taktikler
3 Mayıs 2019
ANAOKULUNDA MÜZİK DİNLETİSİ
3 Mayıs 2019

İlkokul PDR uzmanlarımız Özge Kebabcıgil ve Zerrin Çekiç Hacıeminoğlu bütün kademelerde ve bütün sınıflarda yaptıkları çalışmaların içeriğini öğrencilerimizin fiziksel ve duygusal gelişimlerine uygun olarak belirlemiştir. Bu kapsamda 4.sınıf öğrencilerimizle belirlediğimiz psikodrama ve psikofizik uygulamalarımızda ulaşmak istediğimiz amaç; şiddeti, öfkeyi azaltma ve önleme, fiziksel, zihinsel, duygusal farkındalık, sosyal becerileri artırma, kendi gücüyle seçimler yapmadır.

Bununla birlikte uygulamalarımızın içeriğinde;  grupta yaratıcılık ve spontanlığın geliştirilmesi ve grup üyelerinin sözsüz iletişim biçimlerini denemeleri amacıyla birbirleriyle yeteri kadar ilişki kurduğu ısınma oyunlarıyla başlangıç yapılmıştır. Daha sonra grubun bedensel yakınlık kurduğu eyleme dönük olarak rol değiştirdikleri yönetmek ve yönetilmek temalarını deneyimledikleri oyunlarla devam edilmiştir. İnsan ilişkilerinde en çok yaşanan hayır diyebilme becerileriyle ilgili yaşantılarını gözden geçirdikleri ve grupta paylaştıkları oyunlarla sonlandırılmıştır.

Öğrencilerimizin içinde bulundukları durum ve zamana göre yaşantılarla kendini gerçekleştirme noktasında önemli bir attıkları bu etkinlikler de rehberlik servisi olarak bizde katkı da bulunmaktan dolayı çok mutlu ve umutluyuz.

Bütün çocuklar özeldir; bu farklılıklarını verdikleri mesajlarla anlamak mümkündür…

 

 


Ansolon